۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

خس و خاشاک تویی، دشمن این خاک تویی!خس و خاشاک تویی، دشمن این خاک تویی!


من سبزم، چون رنگ بالایی پرچم سه رنگ کشورم.
من سبزم، چون جوانه‌ها‌ی پونه و ترتیزک کناره‌ی جوی‌بارهای جاری از کوه‌های سربلند کشورم، جای‌گاه آرش‌ها، حسن صباح‌ها و بابک خرم‌دین‌ها.
من سبزم، چون اهورایی‌ام و نه آلوده بدروغ.
من سبزم و دشمن اهریمن این مظهر ناپاکی.
من سبزم، هدفم رسیدن به روشنایی و رهایی از اوهام و خرافه.
من سبزم، من ایرانی‌ام. افتخاراتم فردوسی است که گفت:
دریغ است ایران که ویران شود/ کنام پلنگان و شیران شود.
و سعدی که گفت:
بنی آدم اعضای یکدیگر است/ که در آفرینش ز یک گوهر است.
و حافظ که گفت:
در میخانه به بستند خدایا می‌پسند/ که در خانه‌ی تزویر و ریا بگشایند!
من دنباله‌رو ستارخان و باقرخان‌ام که آیه‌الله نوری به دشمنی آنان برخاست و مشروعه را عَلَم کرد.
من رهرو مصدق‌ام که خار چشم تو و حامیان تو است. مصدقی که نام ایران و ایرانی را نزد دشمن و دوست عزیز کرد نه چون تو که نام ایران و ایرانی را خفیف و بی‌ارزشش کردی.
ما سبزیم.
ما زمینی هستیم.
باورمندان به جامعه‌ی مدنی.
ما نه مدعی هاله‌ی نوریم و نه ادعای پشتبانی از نیروهایی غیبی داریم. اگر اشتباه کردیم به گناه خود اعتراف می‌کنیم و از صدمه‌دیده‌ها پوزش می‌خواهیم.
ما سبزیم‌. ما ایرانی هستیم، ما دروغ نمی‌گوییم. ما مردممان را دارای عقل و شعور می‌دانیم.
ما پاکیم و شفاف چون هوای بهاری کوهستان‌های ایران.
ما سبزیم چون رنگ بالایی پرچم کشورمان، ایران.
خش و خاشاک تویی
دشمن این خاک تویی!
زنده باد آزادی
زنده باد ایران

8 نظرات:

ناشناس در

salam.sabzim hamchon bahar,bahar iran.
zita

شمیم استخری در

البته این‌روزها بسیاری از دست و قلم‌ها به کار نمی‌رود. نه از آن رو که نمی‌تواند بل از آن رو که باید کمی بیشتر بیندیشد. جایی که احساسات چه آمیخته به نفرت و چه به محبت به میدان می‌آید، بسیاری از محاسبات و تفکرات کم‌رنگ می‌شود. من هر سه نوشته‌ی شما را خواندم. فقط می‌خواهم بگویم شما کلاهی نداشته‌اید که از سرتان بردارند و یا بر سرتان بگذارند. آنان که چنان می‌کنند، در هر شرایطی، راهی برای اعمال نظر و یا فریب دیگران می‌یابند. شما به حکم وظیفه و از روی باور، چنان کرده‌اید که بدان متقاعد بوده‌اید. از سوی دیگر، جنبش این یک‌هفته، نشان داده‌است که بخش زیادی از مردم ایران، از تاریخ بسیاری چیزها آموخته‌است اما طبیعی است که ما راه درازی برای آموختن های بیشتر و هضم و عملی کردن آن‌ها داریم.

عمو اروند در

ممنون خانم استخری!
ولی همین رفتارهای نامردمی است که داد از نهاد آدمی بر می‌آورد.

سحر در

سربلند باد ایران و ایرانی

مریم در

من ایرانیم از تباران پاک
مخوانم دگر باره خاشاک و خاک
اگر خاک باشم، دُر و گوهرم
که اندیشه ساز و هنر پرورم
به هر جا پرد معرفت، شه پرم
حقیرم مخوان تو که ایزد فرم
خس و خار و خاشاک گفتی، سیاوش کجاست؟
گذشتم ز آتش که گفتت خطاست!
در آن جنگ مردانه ، آن هشت خوان
گذشتم ز آتش مرا خس مخوان!
حقارت کجا و سیاوش کجا؟
خس و خار و خاشاک و آتش کجا؟

ناشناس در

مرگ بر ديكتاتور روزي خواهد رسيد رنگ سبز ما آزاديخواهان چهره پليد و دروغين شما را خواهد پوشاند و فرزندان آزاديخواه اين مرزو بوم شما ديكتاتورهاا را به خفت و خاري خواهند كشيد، من وما نوادگان كاوهو كوروش كبيرو بابك خرمدين هستيم!

ناشناس در

درود بر کسانی که ترسی از مردن ندارند و به خیابانها آمده اند

Shahin شاهين در

اين جنبش ابدي هست
تا ابد تو تاريخ ايران هك مي شه
جنبش سبز معنا و ارزش حقيقي آزادي رو به همه ي دنيا نشون داد
پيروزي مطلق نزديك است
عرم ننگين سي ساله اين جكومت استبداد رو به پايان اسن و زوال تمام وجودش رو فرا گرفته
ندا و سهراب و حسين و ترانه و عدنان و تمام شهيدان سبزي كه براي اثبات ارزش آزادي با خون خودتون نوشتين

زنده باد ازادي
زنده باد آزادي
زنده باد آزادي

ارسال یک نظر