۱۳۹۰ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

۱۳ سپتامبر آغاز کار بلاگ نیوز خجسته باد!

درست چهار سال پیش بود که من در اینجا شرحی بر آغاز کار چهارمین سال بلاگ‌نیوز نوشتم. در این مدت‌ چهارساله روی‌دادهای بسیاری در جهان رخ داده‌است که  هم وبلاگستان فارسی و هم بلاگ‌نیوز که بلندگوی آن بود از رویدادها متاثر شده است.
رواج فیس بوک، فرندز فید، توتی‌تر، هودر و بتازه‌گی گوگل پلاس خاکستر خاموشی بر فعالیت ما در بلاگ‌نیوز پاشید. روزی با سعید حاتمی، مدیر فنی‌مان، بحثی در مورد تغییر شکل بلاگ‌نیوز داشتم که او باور داشت رواج فیس‌بوک و جاذبه‌ی آن بازار وبلاگستان را سرد خواهد کرد و سرمایه‌گذاری در این زمینه، فقط ایجاد هزینه کردن است و سودی از آن حاصل نخواهد. (نقل به مضمون)
همین شد که اسد علی‌محمدی و من مدتی تایم اوت گرفتیم و زحمت اداره‌ی بلاگ‌نیوز روی دوش زنده‌یاد حمید میداف، فرهاد حیرانی و دو سه کاربر دیگر افتاد و بلاگ نیوز را در غیاب ما چه خوب چرخاندند.
باز آغاز جنبش سبز همه‌گی دوباره به بلاگ نیوز بازگشتیم با این آرزو که نقشی فعال در گسترش اخبار آزاد داشته باشیم و داشتیم چنانکه آمار مراجعین به بلاگ‌نیوز سخت بالا رفت.
اما نتیجه‌ی انتخابات آن شد که دیدیم. اسد تاب نیاورد و دچار افسرده‌گی شدید شد تا جائی که حتا حاضر به گفت‌وگوی تلفنی با میداف و من هم نبود. و حمیدو چقدر از این جهت رنج می‌برد. ادامه‌ی افسرده‌گی اسد به همان‌سان که خودش نوشته است، شوربختانه به سکته‌ی قلبی کشید که خوشبختانه گزندی به سلامتی‌اش نرسانید.
اما ناگهان خبر آمد که حمیدو «میداف» پرکشید و برای همیشه ما را تنها گذاشت. رفتن همیشه‌گی حمید زخامت خاکستر فرامومشی نشسته بر بلاگ‌نیوز را دو چندان کرد. برای منی که هر شب با حمید و اسد گپی، صوتی یا نوشتاری در چند و چونی گرداندن وبلاگ‌نیوز داشتم، آمدن به بلاگ‌نیوز با کراهت توامان شد و این کراهت حضور تا بجائی رسید که به رَغم پافشاری دوست فرهیخته‌ام آقای آویشن، در برپا نگاهداشتن این پرتال، بی‌اثر ماند و وبلاگ‌نیوز را ترک کردم.
اما امروز در بر پاشنه‌ای دیگر می‌چرخدو اجماع بلاگرها در فیس‌بوک بر این شده‌است که به غبارشوئی وبلاگ‌هایمان بیاحیزیم و دوباره آتشی در وبلاگستان بپا کنیم. باشد تا غبارشوئی وبلاگ‌هایمان، آتشی دوباره در دل دشمنان آزادی وطن اندازد.

7 نظرات:

بیلی و من در

سلام، دست شما درد نکند. آن را در بلاگ نیوز منتشر میکنم. شاید هیچکس باندازه شما در بلاگ نیوز زحمت نکشید و من هم کلاه از سر بر میدارم و هم دستتان را از را دور می فشارم.

نق نقو در

گرمای آتش تان ماندگار باد

دختر همسایه در

با آتشی که بر دلشون انداختیم هنوز میسوزن عمو اروند عزیز
بلاگ نیوز هم در زمان خودش به حد فیس بوک الان خبر رسانی میکرد همه روزی چندین بار باید سر میزدن ...حتی اگه مخاطبان امروز به اون حد قدیم نرسند بلاگ نیوز کار خودش رو به خوبی انجام داده

مانی خان در

عمو جان دم شما و اسد و فرهاد گرم و یاد حمید گرامی باد

باشد ادامه دادن شما خنمی باشد بر ادامه جمهوری ضرب و زور

Unknown در

درورد بر شما
صخـــره

Unknown در

درود بر شما
صخــــره

حسین . امیریه در

دوست گرامی منهم بنوبه خود از شنیدن بازگشایی بلاگ نیوز آنهم توسط شما بسیار خوشحال شدم و ضمن گفتن خسته نباشید برایتان آرزوی موفقیت دارم.

ارسال یک نظر