۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

ورود به سوئد، بجای بخش چهاردهم که نابود شد

چند روزی بودکه ویدیوکلیپ‌ها را نمی‌توانستم باز کنم و عکس‌ها به شیوه‌ی اینترنتی زغالی بالا می‌آمد و جان مرا می‌گرفت. یادداشتی در فیس‌بوک گذاشتم و پرسیدم "عیب از اینترنت من است یا سیستم یوتوپ؟"
دوستی خبر داد که کرم از خود سیب است. با شرکت توزیع‌کننده‌ی اینترنت تماس گرفتم. معلوم شد سوءاستفاده‌چی‌های نامروت از ساده‌لوحی من نهایت سوء استفاده را کرده و تا امکانش بوده و دلشان خواسته است، ای‌میل‌های آن‌چنانی، بانام یا بی‌نشان، برای دیگران فرستاده‌اند. گیرنده‌گان ای‌میل‌ها از من نزد شرکت توزیع‌کننده‌ی اینترنت شکایاتی کرده‌اند. شرکت نیز، امکانات استفاده‌ی مرا از اینترنت، محدود کرده‌بود.
علاوه بر مشکل بالا کامپوترهایم را هم ویروسی کرده‌بودند. دلیل‌اش بی‌توجهی من به باز گذاشتن اینترنت بی‌سیم، علی‌رغم تذکرات نزدبکان.
با توضیحاتی که دادم، سوء ظن رفع و خط اینترنتی باز شد. اما با کرمی که ریخته‌اند، کامپیوترهای من به درد کامپیتورهای سازمان اتمی ایران اسلامی دچار شده‌اند با این تفاوت که من، هم به آلوده‌گی کامپیوترهایم اقرار می‌کنم و هم به ناتوانی تکنیکی‌ام در پاکسازی کامل آن‌ها، درست برعکس دولت دروغ و مَکر که بی‌کفایتی خویش را به دشمن خودساخته، نه بخشید، خودبافته، نسبت می‌دهد و ناتوانی‌ پاکسازی کرم‌ها را انکار می‌کند.
به دوستی زنگ زدم و چاره جستم. گفت کامپیوترها را بردار و بیا این‌جا تا دردت مداوا کنم. اما بقول معروف "درِ دیگ باز است، حیای گربه کجا رفته‌است؟"
اینترنت بی‌سیم را قطع کردم و جنگ با کامپیوترها رت آغاز تا شاید خود چاره‌ی درد کنم. تعدادی آیکون تکراری، صفحه‌ی مانی‌تورم را پوشانید. همه را راهی سطل زباله کردم، غافل از این‌که نوشته‌ی آماده به پخشم که بیش از دو صفحه‌ی A4 بود، نیر به دیار عدم فرستاده‌ام. 
برگرداندن نوشته ناممکن است « شاید هم ممکن، اما من روش آن را نمی‌دانم» به همان‌سان که دمیدن جان دوباره در کالبد انسان‌های اعدام شده، محال. بهمین دلیل هم من از همان دوره‌ی دانشجوئی به صف مخالفان کیفر اعدام پیوسته‌ام.
نامه‌ای که در روزهای انقلاب نوشته شده
نامه ای  برای همسرم در همان‌روزهای تلخ وای‌چه‌کنم
برای اینکه از مطلب زیاد هم دور نشویم کپی نامه‌ای را که در آن روزها برای همسرم نوشته‌ام در اینجا می‌گذارم. البته موافقت صاحب‌نامه را هم گرفته‌ام.

3 نظرات:

عباس در

به خاطر مشکلی که برای کامپیوترتان پیش آمده متاسفم. در مورد نوشته پاک شده، شاید بتوانید با نرم‌افزار زیر (یا مشابه آن) دوباره نوشته را برگردانید (به شرط آنکه بعد از پاک شدن آن فایل، فایل‌های زیادی را روی کامپیوتر جابجا نکرده باشید):

http://www.piriform.com/recuva

بهتر است برنامه را روی درایو دیگری غیر از درایو حاوی ویندوزتان -که احتمالا C هست- نصب کنید (مثلا D).
امیدوارم که مشکلتان حل شود. مثل همیشه منتظر نوشته های جذابتان هستیم.

Shiva در

اگر سبد زباله را خالی نکرده باشید، باید بتوانید نوشته تان را توی آن پیدا کنید. روی شکل سبد دوبار کلیک کنید، در پنجره ای که باز می شود روی نام فایل نوشته تان یک بار کلیک کنید و بعد در منوی سمت چپ روی
Återställ detta objekt
کلیک کنید. فایل شما به جای سابقش بر می گردد.

پیروز باشید

عمو اروند در

با سپاس از عباس که نرم‌افزارش را بکارگرفتم، اما متاسفانه همه‌چیز پیدا شد مگر آن نوشته.
و سپاسی دیگر از شیوای گرامی که همیشه‌ با راهنمائی‌های مفیدش، عصای دست عموی پیر است. ولی شوربختانه سطل زباله را خالی کرده‌بودم.
آری! راهی نیست برای دمیدن روح بر جسم بی‌جان.

ارسال یک نظر