۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

دیروز و امروز به شهادت تاریخ


یکشنبه ۱۳۵۷/۱۱/۱۵
ساعت ۳/۵ به دفتر حقوق بشر رفتم. یک خبرنگار ترک آمده بود و با من شروع به مصاحبه کرد و مقدمنن گفت:
من می‌خواهم مطالعه کنم که ملت ایران با چه تعییر و یا چه تدبیر و یا چه عمل و اقدامی موفق به این شد که انقلابش به نتیجه برسد؟
به او گفتم:
انقلاب ملت ایران هنوز به نتیجه‌ی نهایی نرسیده، فقط ملت موفق به اخراج شاه از ایران شده است که تازه شاه و طرفداران او امید و آرزوی برگشت شاه را دارند و فکر می‌کنند اوضاع به قدری خراب و آشفته خواهد شد که مردم چراغ بردارند و به دنبال شاه بگردند. خاطرات دکتر احمد صدر حاج سید جوادی صفحه‌ی۱۴۲ .
 آيا حضور دهها ميليون انسان بصير و پُر انگيزه در جشن سي و يك سالگي انقلاب كافي نيست كه معاندان و فريب خوردگان داخلي را كه گاه رياكارانه دَم از "مردم" مي زنند،به خود آورد و راه و خواست مردم را كه همان صراط مستقيم اسلام ناب محمدي و راه امام بزرگوار است، به آنان نشان دهد؟" شاه کلام فرمایشات رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیروز نتیجه عاقلان را اشارتی کافی است.

7 نظرات:

دست نوشته در

گرفتیم عمو

دیوونه در

سلام . البته این نکته بشدت در مورد دیوانگان نیز صدق می کند.

Shamim Estakhri در

قبل از هرچیز، از بازگشتتان خوشحالم. ظاهراً سفری دور و دراز بوده‌است آن هم به آفریقا. منتظر یادداشت‌هایتان هستم. دوم آن که آخرین یادداشتتان، در کامپیوتر من، خوب دیده نمی‌شود. خط ها انگار، روی هم قرارگرفته‌اند و خوب خوانده نمی شوند. سوم آن که من یادداشت قدیمی تان را که ترجمه‌ای بوده‌است در مورد شکنجه‌ی یک فرد سوئدی در «گوانتانامو» خواندم. با حرف امروزتان هم موافقم. ما مردم ایران باید آموزش اصول دمکراسی را بیشترها از این تمرین کنیم. نفرت از کسی، توجیه‌پذیر رفتار غیر انسانی با او نیست. این فرد چه شکنجه‌گر باشد و چه مأمور تیز خلاص و چه هر فردی که کارهایش، با اصول انسانی همخوانی ندارد.

عمو اروند در

سرکار خانم استخری سلام!
سپاس از محبت شما!
در کامپیوترهای من اشکالی در متن نوشته‌ی بالا دیده نمی‌شود.

ناشناس در

سلاممحمد جان

از قدیم گفته اند :

کلام الملوک ، ملوک الکلام

هرمز ممیزی

علی در

سلام خدمت یار قدیمی عمو اروند. ما همیشه مدیون و ارادتمند محبت و لطف شمو هستیم استاد. فرصتی شد گپی میزنیم که گفته ها و درد های بسیار هست. ولی دیگه شمو خودت میدونی زمونه را باید با همه جورش ساخت. خیلی خوشحال شدم از پیامت. یه خورده از همه چیز عقب هستم. باید همه را بنشینم و بخونم. در خدمتیم. باز هم ممنون.

Unknown در

ممنون از نوشته تون

ارسال یک نظر