۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

دولت باید علیه ایران واکنشی نشان دهد


Jytte Guteland رهبر جوانان حزب سوسیال دموکراسی سوئد در تعطیلات میانه‌ی کریسمس و سال نو مسیحی، با نوشتن یک نامه‌ی اعتراضی به سفارت ایران در استکهلم، دولت ایران را به برگزاری انتخابات تازه‌ی ریاست جمهوری، محترم شمردن آزادی تظاهرات و پرهیز از خشونت علیه مخالفین خود تشویق نموده است.
پس از انتشار مطالب روز جمعه‌ی SvD در باره‌ی چگونگی تعقیب ایرانیان پناهنده در خاک سوئد، او خواهان اعمال ممنوعیت سفر تمامی کارمندان وفادار دولت ایران در داخل کشور سوئد شده است.
ـ ما از چگونگی آزار و اذیت و تعقیب ایرانیان مقیم سوئد به خوبی آگاه هستیم. تعدادی از اعضای جوانان حزب ما را ایرانیان جوانی تشکیل می‌دهند که اکنون شهروند سوئدی بشمار می‌آیند و آنان از شرایط تهدیدآمیزی که بهنگام شرکت در تظاهرات مختلفی که با آن مواجه شده‌اند، شهادت می‌دهند.
ایته گوترلند می‌گوید که تعقیب و آزار مخالفان حکومت، سیستماتیک انجام می‌گیرد. او اضافه می‌کند که مقامات ایرانی شدیدن تحت فشار قرار دارند و نشان دادن واکنش دیگر دولت‌ها علیه آنان نمی‌تواند خالی از معنا باشد.
- تذکر سیاسی دولت سوئد به تنهایی، بی‌معنا نخواهد بود اما خواست من این است که دولت سوئد تلاش خود را برای محدود کردن مسافرت مقامات ایرانی را در سراسر اروپای متحد بکار گیرد. به باور چنین عملی موجبات تحقیر دولت ایران فراهم خواهد کرد.
فردریک مالم نماینده‌ی پارلمان سوئد از حزب مردم، مخالفتی با این پیشنهاد ندارد اما آنچه از نظر او مهم‌تر جلوه می‌کند نشان دادن حساسیت عدم تحمل، در مقابل چنان رفتارهایی علیه پناهنده‌گان ایرانی در سوئد است. او معتقد است که شرایط امنیتی در مورد حضور خارجیان در سوئد باید دقیق‌تر اعمال شود.
- بروز چنین آزار و اذیت‌هایی در خاک سوئد قبول ناکردنی است. امنیت گروه‌های اوبوزیسیون در سوئد بهیچوجه نباید به مخاطره افتد. بویژه اینکه چنین مداخلاتی از جانب افرادی اعمال می‌شود که خود را زیر ماسک امنیت دیپلوماتیک پنهان کرده‌اند.او می‌گوید که چنین افرادی بدلیل نامطلوب بودن، باید از کشور سوئد اخراج گردند.
فردریک مالم اضافه می‌کند که در نظر دارد مطلب بالا را ضمن بحثی با خانم به آتریس آسک وزیر دادگستری سوئد از حزب مودرات‌ها، خواهد داشت، در میان بگزارد.
تا روز جمعه هیچ‌گونه تفسیری از جانب وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه‌ی سوئد در موارد بالا شنیده نشده است. با وجود این‌ها، آندرش یورل، سخن‌گوی وزارت خارجه می‌گوید که این گونه‌ اتفاقات، مسائل تازه‌ای نیستند که برای پناهنده‌گان موجود در سوئد روی داده باشدد.
او اضافه می‌کند که راه حل قانونی برای مواجهه با این گونه مسایل وجود دارد.
پی‌نوشت
در روز جمعه روزنامه‌ی SvD ضمن انتشار مقاله‌ای زیر عنوان "تعقیب ایرانیان پناهنده در سوئد" اظهار نظر کرده بود که دولت ایران بدلیل فشارهایی که از جانب مخالفین داخلی به آن وارد می‌شود، متوسل به اقدامات شدیدی علیه گروه‌های مخالف شده است. از جمله ایرانیان پناهنده در سوئد مورد تهدید و ارعاب قرار داده و با بستگان ایشان را در داخل ایران به خشونت رفتار نموده است.

7 نظرات:

يك صداي بي‌صدا در

سلام

آدم باورش نمي‌شه كه بچه‌هاي آزاديخواه ايراني، حتي در دل يك مملكت آزاد هم امنيت ندارند از دست اين كودتاچي‌ها...

میر........شرح بینهایت در

http://karimimir.blogfa.com/
با سلام به شما دوست گرامی
زندگي هم در حكم سلف سرويس است.
همه نوع رخدادها، فرصت ها، موقعيت ها، شادي ها،سرورها و غم ها در برابر ما قرار دارد. در حالي كه اغلب ما بي حركت به صندلي خود چسبيده ايم و آن چنان محو اين هستيم كه ديگران در بشقاب خود چه دارند و دچار شگفتي شده ايم
كه چرا او سهم بيشتري دارد؟ و هرگز به ذهنمان نمي رسد خيلي ساده از جاي خود برخيزيم و ببينيم چه چيزهايي فراهم است. سپس آنچه مي خواهيم برگزينيم.
............................
مردي كه هرگز نمي ميرد!
يك مرد خيلي محتاطي بود كه هرگز نخنديد و هرگز تفريح نكرد،
او هرگز ريسك نكرد، او هرگز امتحان نكرد،او هرگز آواز نخواند و هرگز دعا نكرد،
و وقتي كه مرد شركت بيمه از پرداخت حق بيمه او امتناع كرد.
آنها ادعا كردند از آنجايي كه او واقعاً زندگي نكرده است،
واقعاً هرگز نمرده است.
میر شرح بینهایت
http://karimimir.blogfa.com/

جهانگرد در

سلام
متاسفانه این ترس وسستی وعدم ثبات رژیم رو می رساند که به درندگی رو آورده من بسیار خوشحالم که دولت سوئد در راستای مبارزات مردم قدم بر می دارد واز مردم ما دفاع می کند

حمید/ش در

سلام
با (( من یک هفتاد ران بودم....)) بروزم ..خوشحال میشم سر بزنین...
ایام به کام

ناشناس در

برای اين رژيم که عقب عقب به سوی دره ميرود راهی جز سقوط باقي نمانده. ولی در اين سقوط با خود تعداد زيادی را ميبرد( شکنجه، ترور خواهرزاده موسوی در روز روشن؛ شليک بسوي کروبي زندان، دستگيريا). ترور را به گردن کسی دگر ميتوانند بياندازند. درصورتيکه در زندانها رژيم مسئول است يا فوقش مرتضوی نامی را معرفی ميکنند. اين دست و پا زدن قبل از مرگ حتمی است. همه با هم در يک زمان اين ماموت را به پرتگاه بفرستيم. پايان شب سيه سفيد است.

علی پورسلیمان در

تا شما بگویید که مساله لرزیدن دانش آموز در جلسه امتحان مهم تر است و یا ...

singoo در

سلام اندکی صبر سحر نزدیک است

ارسال یک نظر