۱۳۸۸ تیر ۱۴, یکشنبه

دروغ‌گویان آن روز و امروز

نوشته‌ی حسین بازجو را می‌خوانم. داغ می‌شوم از این همه وحاقت و صحبت‌های آن سردار چاقوکشان را که صبحتش همه از دارها بپا کردن است و در همه‌ی گفته‌اش منطقی نیست جز زور و قلدری. بیاد همکارم خسرو می‌افتم که صبح زود پایش را توی دفتر مدرسه نگذاشته فریادش بلند شد از روحانی مفسر اخبار رادیوی آن زمان که چون حسین بازجو "حرفِ مفت می‌زد ولی مفت حرف نمی‌زد". پول‌های بادآورده‌ی نفت و میلیاردهای گم‌کرده‌ی چوپان دروغ‌گو پشتی‌بان حرفِ مفت زدن هردو، حرفِ مفت زن بوده و هست.

خسرو پرسید:

بچه‌ها دیشب تفسیر رادیو ایران را شنیدید؟ و اضافه کرد "کم مانده بود لیوان آبی که در دست داشتم، حواله‌ی رادیو کنم که عقلم ندا داد، مرد! درآمد یک ماهت را خرج خرید آن رادیو کرده‌ای! مواظب باش!

من هم رفتم و رادیو را خاموش کردم.

می‌گویند همین هم‌باوران "حسین بازجو" زبان روحانی بدبخت را زنده زنده، بریدند.

من چنین پایانی برای شمرهای زمانه آرزو نمی‌کنم. بل آرزوی دیگری دارم.

آرزوی برقراری حکومتی مردمی در ایزان. حکومتی که زبان و قلم آزاد باشد و زندان جای آزاده‌گان نباشد.

تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.


6 نظرات:

بیلی و من در

ببین این بیشرفها چکار کرده اند که صدای عمواروند مهربان را هم درآورده اند. اعصاب همه ما را این ... داغون کرده اند.

hmomayezi در

سلام
( آزادی )


این واژه مانوس که چون آب روان است

در وادی تفتیده چه بی تاب و توان است

در نسل گذشته دو سه سالی بدرخشید

تاریخچه اش مختصر و جمع و جوان است

محسن قيصي‌زاده در

با درود.
نظري كه بر روي وبلاگ من گذاشته اي مربوط به شعر آقاي خجسته مي شود. شعرهاي آقاي خجسته را هنگامي كه دبير صفحه ي ادب و هنر هفته نامه‌ي نسيم جنوب بودم چاپ مي كردم و آتش به جان مي‌زد. به نظر من شعرهاي او جهاني است. حالا تنها كاري كه توانسته‌ام براي معرفي شعرهايش بكنم، ساختن يك وبلاگ ساده براي او بوده است. مجموعه‌شعرهايش را در اختيار دارم و بسيار مشتاقم كه كتابي از اشعار او به چاپ برسانم. البته وضع نشر امروز ايران مضحك و تأسف‌آور و به عبارتي لبخند ژكوند است. بگذريم...!
به هر روي به سپاساز مهرورزي شما دوست عزيز.
(زهروك - محسن قيصي زاده)

محسن قيصي‌زاده (زهروك) در

با درود.
قصد جسارت نبود. باز هم سپاسگزارم به خاطر توجه‌تان.
ايميل من:
zahrook@yahoo.com

شهربانو در

من هم به آرزویتان از ته دل آمین می گویم. خدا از دهانتان بشنود

Mahmoud Dehgani در

Mamnonam. Vali ta farhang dorst nashavad azadi kar sadeh-e nist. Bayad kar-e farhangi konim waghti farhang bala raft hameh chiz asan mishavad.

ارسال یک نظر